Nu există nici un român posesor de permis auto care să nu spună că drumurile din ţara noastră sunt praf! De ani buni ne rupem maşinile în gropi, iar dacă avem de făcut o călătorie mai lungă, ne ia ore bune, întrucât ne lipsesc şoselele de viteză. Faţă de vecinii noştri, care se pot lăuda cu infrastructură brici, România are doar 517,5 kilometri de autostradă, la care, cu puţin noroc, s-ar putea adăuga anul viitor alţi 245 de kilometri. Nu există nici un român posesor de permis auto care să nu spună că drumurile din ţara noastră sunt praf! De ani buni ne rupem maşinile în gropi, iar dacă avem de făcut o călătorie mai lungă, ne ia ore bune, întrucât ne lipsesc şoselele de viteză. Faţă de vecinii noştri, care se pot lăuda cu infrastructură brici, România are doar 517,5 kilometri de autostradă, la care, cu puţin noroc, s-ar putea adăuga anul viitor alţi 245 de kilometri.
Primul studiu despre construcţia de autostrăzi a fost făcut în ţara noastră în 1968, la Institutul de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale şi Aeriene. Proiectul cuprindea o reţea de 3.200 de kilometri de drum. Lucrările au demarat greu şi la acea vreme, dar până la Revoluţie tot s-au construit aproape 200 de kilometri de autostradă. Ulterior, chiar dacă am avut “liber” la fonduri europene, până în prezent am… “avansat”, în medie, doar cu 13,8 kilometri pe an! O ruşine, dacă ar fi să ne comparăm cu alte ţări europene unde lungimea drumurilor ca-n palmă este de ordinul a mii de kilometri. Din păcate, nici pentru 2013, previziunile nu sunt bu
Compania de Autostrăzi estimează că anul viitor se vor finaliza 244,85 kilometri de autostradă, finanţati în proporţie de 85% din fonduri europene. Parte dintre aceştia sunt menţionaţi în programul de guvernare al Cabinetului Ponta II, la care se adaugă şi câteva… promisiuni noi, fără însă a-şi asuma un anumit număr de kilometri de autostrăzi ce ar urm