Divizarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) în două noi entităţi, Compania de Autostrăzi şi Compania de Drumuri Naţionale, fiecare în subordinea altui minister, ridică semne de întrebare cu privire la modul în care vor fi repartizaţi de acum încolo banii pe care CNADNR îi primea an de an.
CNADNR beneficia de cea mai mare parte a sumelor din bugetul Ministerului Transporturilor, având anual la dispoziţie între 1,5 şi 2 miliarde de euro, bani folosiţi atât pentru autostrăzi şi drumuri naţionale, cât şi pentru variante de ocolire şi alte lucrări.
CNADNR a avut la dispoziţie în perioada 2007-2012 peste 4,1 miliarde de euro pentru autostrăzi şi alte aproape 3,6 miliarde de euro pentru reabilitarea de drumuri naţionale. În aceeaşi perioadă, reţeaua de şosele a României a crescut cu 267 de kilometri de autostrăzi şi circa 1.500 de kilometri de drumuri naţionale reabilitate şi variante de ocolire.
Premierul Victor Ponta a arătat recent că reorganizarea CNADNR va fi dificilă, în contextul în care compania are datorii mari către constructori, de peste un miliard de lei, iar problemele juridice sunt complexe.
Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine a fost autorizat de Guvern să ceară în Adunarea Generală a Acţionarilor a CNADNR divizarea societăţii în două noi companii naţionale, respectiv Compania Naţională de Autostrăzi şi Compania Naţională de Drumuri, potrivit Mediafax.
Compania Naţională de Autostrăzi va funcţiona sub autoritatea acestui nou departament, iar Compania Naţională de Drumuri Naţionale va fi organizată sub autoritatea Ministerului Transporturilor.
Modificarea privind Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a fost decisă de Guvern prin ordonanţa de urgenţă care stabileşte noua configuraţie a Executivului.
De asemenea, Unitatea c