Compania Cristallini, producător şi importator de rochii de ocazie, estimează că va reuşi anul viitor să ajungă la afaceri de un milion de euro, în creştere cu circa 50% comparativ cu 2012.
Alina Orzan (27 de ani) şi Cristian Cîrstea au pus bazele companiei la finalul lui 2009, iar în în primăvara anului viitor au deschis showroomul. Cristian Cîrstea avea în momentul în care a pornit la drum în această afacere şase ani de experienţă în domeniul online. Partenera sa, absolventă a Facultăţii de Informatică, fusese stilist TV şi avusese anterior un salon spa în zona Dorobanţi.
"Încă de la început ştiam că vreau să am o companie care să vândă rochii de ocazie. Am avut nevoie de câteva luni să punem bazele site-ului şi să încheiem acordurile cu furnizorii, însă apoi i-am dat drumul", spune Alina Orzan. Astăzi compania are furnizori din Statele Unite şi din Marea Britanie, cu unii parteneriatele fiind semnate de la început. Printre brandurile pe care compania Cristallini le oferă se numără Terani Couture sau Blush Prom.
"Am presimţit cererea pentru aceste produse în România. În Statele Unite spre exemplu există o cerere foarte mare pentru rochiile de ocazie, pentru rochiile de prom (bal - n.red.)".
Cei doi parteneri au investit în acest business 30.000 de euro, bani proprii, în site, showroom şi modele.
În prezent în showroom există circa 200 de modele iar pe site sunt 500. Nu fiecare model de rochie este disponibil pentru toate numerele. "Facem însă comenzi noi săptămânal. Mai mult, la noi în atelier clientele îşi pot face retuşuri la produsele cumpărate".
În acest an compania şi-a lansat şi colecţia proprie, care a ajuns să reprezinte deja 60% din totalul vânzărilor, deşi numărul de modele reprezintă doar 40% din oferta companiei. Produsele sunt realizate în atelierul companiei. "În 2013 credem că ponderea în vânzări ar putea urca la 75