In societatea conectata a zilelor noastre, in care oamenii isi muta constant – uneori chiar inconstient – atentia intre lumea reala si mediul virtual, a vorbi despre online si offline ca doua realitati separate va deveni anormal. Oamenii sunt din ce in ce mai conectati la internet in mod constant – aproximativ 40% din utilizatorii de smartphone-uri la nivel global se conecteaza la internet inainte de a se da jos din pat – si cresterea accelerata a utilizarii aplicatiilor mobile are efect asupra comportamentului de cumparare.
Aceasta este tendinta descrisa in studiul In-Line Shopping desfasurat de catre Ericsson ConsumerLab impreuna cu Institute for Future Studies din Copenhaga. Cercetarea, care a fost facuta in Statele Unite in 2012, arata ca smartphone-urile joaca un rol important in experienta de cumparare. 4 din 10 utilizatori de smartphone-uri din Statele Unite isi folosesc telefoanele pentru a face mici plati, pentru a scana codurile produselor sau pentru a descarca cupoane de reducere.
Studiul identifica un fenomen numit in-line shopping care a aparut din dorinta consumatorilor de a combina cele mai bune aspecte ale cumparaturilor facute direct din magazin cu cele online. Astfel, consumatorii vor sa vada, sa atinga si sa incerce produsele, sa faca comparatii si sa acceseze informatii detaliate despre produse, fara sa trebuiasca sa astepte la coada pentru a cumpara un produs.
„Consumatorii au inceput sa integreze cumparaturile in programul lor zilnic. Astfel, ei au nevoie de aplicatii care sa le usureze experienta de cumparare. Asa cum oamenii isi doresc sa aiba acces la internet oricand si oriunde, tot asa isi doresc sa faca cumparaturile cand vor. Retailerii trebuie sa inteleaga si sa satisfaca aceste nevoi daca isi doresc sa aiba succes in viitor”, a declarat Michael Bjorn, Head of Research Ericsson ConsumerLab.
In ansamblu, util