Luna decembrie este pentru marile magazine cea mai rentabilă din tot anul, iar Black Friday este ziua cu cele mai mari reduceri din an, dar când înregistrează retailerii electro-IT cele mai mari vânzări?
În săptămâna dinaintea Crăciunului, magazinele sunt asaltate de clienţi în căutare de cadouri pentru cei dragi. Magazinele electro-IT nu fac excepţie. Luna decembrie este cea mai bună din an, iar aceştia se aşteaptă la vânzări-record, însă vor fi ele mai mari decât cele din Vinerea Neagră (Black Friday), ziua cu cele mai mari reduceri din an?
Cei mai importanți retaileri de electronice şi electrocasnice au participat, anul acesta, la a doua ediţie Black Friday, după ce în primul an au fost luaţi prin surprindere de numărul mare de clienţi, deşi nu îşi anunţaseră participarea. Dacă anul trecut românii făceau cunoştinţă pentru prima dată cu conceptul „Black Friday“, anul acesta aproape 70% dintre ei erau familiarizați cu sărbătoarea reducerilor, pe care americanii o au de zeci de ani.
Cei mai mulţi români au ales să își facă cumpărăturile de Black Friday de la eMAG.ro (21,1%), Flanco (18,4%), Altex&Mediagalaxy (12,3%), Domo (9,4%) şi Carrefour (8,6%). eMAG a înregistrat în weekendul de Black Friday vânzări de 15,73 milioane euro, Altex a vândut produse de 15 milioane de euro, iar vânzările Domo au fost de aproximativ 4 milioane de euro.
„Promoţiile adevărate sunt de Crăciun“
În privinţa vânzărilor de Crăciun, Iulian Stanciu, cel care controlează Flanco şi eMAG, consideră că acestea sunt apropiate de cele înregistrate în ultimul weekend din luna noiembrie. „Prin Black Friday am reuşit să creştem întreaga piaţă cu 45% comparativ cu anul trecut, faţă de o majorare în primele zece luni de doar 5%. Şi în decembrie estimăm o creştere a întregii pieţe de peste 15%, faţă de decembrie 2011. Mare parte din această majorare este rezultatul evenime