Nimicuri şi aspecte aparent minore îşi pot lăsa o amprentă gravă negativă asupra automobilului tău. Citynews.ro îţi arată ce să nu-i faci maşinii tale pentru a o menţine proaspătă şi într-o stare tehnică şi estetică cât mai bună.
Sindromul BMW-urilor:
Din motive estetice, schimbarea anvelopelor cu unele mai late şi cu diametrul mai mare se poate dovedi aducătoare de reparaţii costisitoare, deoarece rulmenţii roţilor se vor uza foarte repede. Unii proprietari preferă montarea de anvelope de joasă secţiune şi jante cu dimensiuni neagreate de producătorii respectivelor modele de automobile. Efectul este că în timp, aceasta duce la deteriorarea mecanismului de direcţie, la uzura articulaţiilor bării de conexiune şi a rulmenţilor.
Sarea, inamicul caroseriei:
Iarna, nu lăsaţi maşina murdară mai mult de câteva zile, indiferent dacă circulaţi sau nu cu ea. Zloata, bulgării de zăpadă care se adună pe caroserie şi pe contraaripi conţin multă sare, care atacă lacul, vopseaua, antifonarea şi dau naştere ruginei.
Preferaţi jetul de apă în dauna cârpei şi a periilor mecanice:
Dacă esti pretenţios cu maşina ta, atunci spălare cu jet de apă sub presiune este cel mai indicat lucru. Pietrişul şi frecarea este cauza principală a zgărieturilor. Spălându-ţi maşina cu apă sub presiune îndepărtezi particulele care pot cauza zgârieturi şi astfel se micşorează considerabil modul în care intercaţionează suprafaţa cu cârpa de spălat.
Spălarea motorului nu se face prin pulverizarea jetului de apă sub presiune direct pe el:
Efectul este că apa va afecta componentele electronice sensibile la umezeală, iar daunele vor fi costisitoare. Apelaţi doar la ateliere specializate în cosmetică auto, folosirea apei fiind strict interzisă.
Nu spălaţi iarna maşina cu apă caldă!
Oricât de mare ar fi tentaţia, nerespectarea acestui sfat poate face la crăpare