Nu o data s-au exprimat oficialii grupului Renault, aratand ca una dintre cele mai reusite investitii a fost cea de la Pitesti, indeosebi prin lansarea de automobile accesibile ca pret, atunci cand destui saraci de pe glob isi doreau o masina, dar si mai tarziu cand criza a inmultit numarul acestora.
Succesul masinii low cost
Exprienta de la Dacia s-a dovedit o lectie buna pentru strategii grupului. Desi lumea se afla sub spectrul recesiunii, uzinele Renault isi continua un vast program de dezvoltare, iar principala lor tinta se indreapta spre tarile emergente, cu mana de lucru ieftina.
Sunt vizate: Marocul, Brazilia, China si in ultimul timp Algeria, o zona unde nu se prea inghesuie multi investitori, noteaza La Tribune.
Succesul masinii Logan realizata in Romania, demonstreza cat de important este sa lansezi pe timp de criza si de recesiune o masina low cost, de gabarit nu prea mare si usor manevrabila.
In ce priveste Algeria, este deja prevazuta o societate in aceasta tara, cu 51% capital algerian si 49% capital francez. Daca programul se va materializa asa cum a fost gandit, in 2014 uzinele algeriene vor putea produce 25.000 de vehicule, iar in anii urmatori chiar 75.000 unitati anual.
Modelul de masina prevazut pentru amplasamentul algerian este un Renault Symbol, varianta derivata din reusitul Logan romanesc.
Rusia si America de Sud
Dar, inainte de a se hotari sa-si amplaseze o unitate in Algeria, cei de la Renault convenisera deja cu uzinele japoneze Nissan sa preia impreuna controlul asupra celui mai important constructor de automobile din Rusia, Avtovaz, producatorul cunoscutului model Lada.
De altfel, Renault detinea deja 25% din actiunile Avtovaz, preluate inca din 2008. Cu un aport suplimentar de 300 milioane euro, Renault va detine 50,1% din capitalu