Calul de dar nu se cauta la dinti, dar nici nu stii ce sa faci cu cadoul pe care nu ti l-ai dorit, care nu ti se potriveste ca masura, sau cu cele trei cafetiere, primite toate deodata, de la trei persoane dragi, fiecare convinsa ca-ti face o mare surpriza. Se intampla.
In Franta, a inceput sa se incetateneasca obiceiul revanzarii cadoului prin retelele Internet, de obicei in intervalul dintre Craciun si Anul Nou, pentru ca tocmai bine cumparatorul sa-l foloseasca tot in calitate de cadou, noteaza La Tribune.
Exista site-uri specializate pe acest tip de comert privat online, care in perioada Sarbatorilor ia un avant fara precedent.
Administratorul unui asemenea site a si observat ca, imediat dupa Craciun, numarul anunturilor pentru vanzarea virtuala a obiectelor de ocazie a crescut cu 150.000 bucati, in raport cu zilele precedente. Nu e putin.
Rolul Internetului este fireste un factor motor in aceasta afacere, dar specialistii observa ca smartphone-urile, pe care multa lume le are la dispozitie, vin cu o contributie substantiala, prin aplicatiile operative si rapide cu care se pun la dispozitia utilizatorilor.
Un sondaj facut recent in randul publicului costata ca, in timp ce 48% dintre francezi sunt socati in fata acestui mod de a trata cadourile primite, restul de 52%, in majoritatea lor tineri, se declara bucurosi ca au gasit o modalitate de a transforma cadoul neravnit in ceva maruntis, care prinde todeauna bine in buzunar.
In segmentul de populatie cuprins intre 18 si 24 de ani, procentul celor care privesc favorabil procedeul s-a ridicat chiar la 63%.
Intrebati cu privire la provenienta cadourilor la care renunta, tinerii au aratat ca ele sunt primite de la diferite rude (56%), colegi (47%) prieteni (33%). Cadourile primite de la bunici si revandute constituie 29%.
E