Nu reprezintă o necunoscută faptul că în perioada sărbătorilor de iarnă sunt business-uri care înfloresc. De la produse ”home made” până la restaurante cu ștaif, aceste afaceri au mai mulți clienți, iar veniturile le cresc cu 20% până la 40% într-o singură lună.
Fie că vorbim despre spații în malluri sau în cadrul târgurilor de sărbători, produsele de patiserie făcute ”ca la mama acasa” și-au câștigat adepții, ba mai mult, de la an la an, se observă o trecere de la cele făcute industrial către cele fabricate de micii întreprinzători. ”Deși se spune despre români că ar fi tradiționaliști când aleg bucatele de sărbători, trebuie urmărit cum a crescut interesul pentru cupcakes și trufe în cazul cadourilor corporate, respectiv torturi și tarte, în cazul cadourilor alese pentru prieteni sau familie”, spune Dana Toma, o tânără antreprenoare care produce dulciuri pentru cei prea ocupați sau prea puțin îndemânatici într- ale bucătăriei.
”În zilele noastre, consumatorul caută rafinament, gust autentic, inovație și ingrediente naturale, iar clientul Dulce by Dana Toma caută o ieșire din anonimat prin prăjiturile pe care le oferă sau le consumă”, spune antreprenoarea. Potrivit acesteia, sărbătorile aduc o creștere semnificativă a business-ului, în luna decembrie, comparativ cu restul anului, veniturile înregistrând o majorare cu 40%.
Nu doar numărul clienţilor unor astfel de antreprenori creşte în această perioadă. Patronii de restaurante sunt la fel de câștigați ca și cei care își desfășoară afaceri de o anvergură mai mică. Dacă ar fi să-i întrebăm despre notele de plată în lunile decembrie, răspunsurile sunt numai de bine. ”În ultima perioadă, numărul clienților a crescut cu 30% și ne așteptăm ca acest trend să se mențină pe întreaga perioadă a sărbătorilor. Nota de plată a avut un avans modic, pentru că ne dorim să avem prețuri cât mai competitiv