Premierul Victor Ponta a decis sâmbătă, în prima şedinţă a noului Guvern, trecerea Companiei Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) din subordinea Ministerului Transporturilor în cea a ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Şova, urmând ca ulterior Executivul să înfiinţeze o companie naţională pentru autostrăzi. Modul în care Guvernul vede reorganizarea sectorului pare a fi haotic.
"Acum trece tot CNADNR la domnul Dan Şova, însă avem obligaţia în cel mai scurt timp să înfiinţăm practic o companie naţională pentru autostrăzi, care va rămâne la ministrul pentru mari proiecte şi, implicit direct la mine, la primul-ministru, iar drumurile naţionale să treacă la Transporturi până în momentul în care avem regiuni şi atunci va fi o altă clasificare a drumurilor: vor fi drumuri regionale, drumuri judeţene, drumuri naţionale şi în funcţie de asta să se reorganizeze reţeaua de transport rutier. La ministrul pentru mari proiecte va fi doar Compania Naţională de Autostrăzi. Atât", şi-a expus viziunea premierul Victor Ponta, potrivit Mediafax.
Regretele liberalului Relu Fenechiu
Relu Fenechiu, titularul portofoliului de la Transporturi s-a pregătit de mult timp pentru preluarea Ministerului Transporturilor însă acum se vede rămas fără o bună parte a acestuia. Vineri, după audierea la comisiile parlamentare, Relu Fenechiu (PNL) a declarat că regretă trecerea autostrăzilor în subordinea unui minister pentru marile proiecte, pentru că avea pregătite proiecte de 8 ani, dar s-a declarat convins că va colabora bine cu ministrul PSD, Dan Şova.
"Regret, din cauză că aici am nişte proiecte pe care le pregătesc de ani de zile, dar sunt convins că voi colabora cu domnul Şova. (...) Planul de bătaie mi-l pregătesc de 8 ani pentru ministerul ăsta. (...) Îmi doream să pot să implementez nişte idei, nişte strategii", a spus