În acest an, vânzările retailerilor au depăşit chiar şi cele mai optimiste aşteptări.Mallurile, care au fost, majoritatea, deschise în fiecare zi de sărbătoare, au fost pline ochi, iar retailerii spun că, cu ocazia Crăciunului vânzările au fost chiar mai mari decât în ziua de Black Friday, când acestea au crescut, în medie, cu circa 45% faţă de o perioadă obişnuită. În topul preferinţelor pentru cadouri de Crăciun s-au aflat în acest an televizoarele, dvd-urile, casetofoanele, electrocasnicele şi jucăriile, iar primele care au dispărut de pe rafuri au fost produsele ieftine, românii fiind prin excelenţă cumpărători orientaţi spre preţ. Unii retailerii au făcut deja primele estimări ale consumului de sărbători. Consumul de vin a crescut de Crăciun cu 50% faţă de luna noiembrie. Per total, de sărbători românii au consumat circa 40 de milioane de litri de vin, deci fiecare persoană adultă va a băut, în medie, circa doi litri de vin.Vânzările de cozonaci de Crăciun au crescut la rândul lor anul acesta cu circa 5%, faţă de 2011. În total s-au vândut circa şapte milioane de bucăţi.Deşi mai scumpă cu circa 25% faţă de anul trecut, anul aceasta carnea de porc s-a vândut la fel de bine ca în 2011.
În acest an, vânzările retailerilor au depăşit chiar şi cele mai optimiste aşteptări.Mallurile, care au fost, majoritatea, deschise în fiecare zi de sărbătoare, au fost pline ochi, iar retailerii spun că, cu ocazia Crăciunului vânzările au fost chiar mai mari decât în ziua de Black Friday, când acestea au crescut, în medie, cu circa 45% faţă de o perioadă obişnuită. În topul preferinţelor pentru cadouri de Crăciun s-au aflat în acest an televizoarele, dvd-urile, casetofoanele, electrocasnicele şi jucăriile, iar primele care au dispărut de pe rafuri au fost produsele ieftine, românii fiind prin excelenţă cumpărători orientaţi spre preţ. Unii retailerii au făcut deja primele est