Cât de bună este noua Dacia Logan? Libertatea şi Auto Bild au pus faţă în faţă a doua generaţie Dacia Logan, echipată cu noul motor turbo pe benzină în trei cilindri, cu principalii săi concurenţi: noua Skoda Rapid, Kia Rio sedan şi Chevrolet Aveo. Cât de bună este noua Dacia Logan? Libertatea şi Auto Bild au pus faţă în faţă a doua generaţie Dacia Logan, echipată cu noul motor turbo pe benzină în trei cilindri, cu principalii săi concurenţi: noua Skoda Rapid, Kia Rio sedan şi Chevrolet Aveo.
Ce maşină nouă de familie poţi cumpăra în România cu 10.000 de euro? La o echipare bună, opţiunile sunt destul de reduse. Doar Dacia Logan, cu noul motor turbo de 0,9 litri şi 90 CP, sau Chevrolet Aveo 1.2, de 86 CP, sunt disponibile în jurul acestei sume. Kia Rio Sedan costă cu aproape 2.000 de euro mai mult, iar Skoda Rapid este destul de scumpă cu motorul 1.2 TSI/85 CP, similar ca putere cu al autovehiculelor de test.
Două dintre aceste maşini sunt derivate din modelele hatchback Kia Rio şi Chevrolet Aveo, Dacia Logan a fost proiectată împreună cu Sandero, în timp ce Rapid are o caroserie originală cu hayon, total independentă de cea a Skodei Fabia.
Dacia a făcut multe lucruri bune pentru noua generaţie Logan: sistemul ESP şi patru airbaguri sunt acum standard, a apărut bancheta fracţionabilă, se oferă sistem de navigaţie de calitate foarte bună la un preţ accesibil, iar noul motor turbo pe benzină e foarte rafinat. În plus, per total, Dacia Logan e mult mai silenţioasă şi la fel de confortabilă şi de spaţioasă ca vechiul model. Cu toate îmbunătăţirile aduse şi noile tehnologii, preţurile nu au crescut. Logan ar fi putut să fie şi mai bun dacă s-ar fi acordat puţin mai multă atenţie amplasării butoanelor şi comenzilor pe planşa de bord, scaunele ar fi mai ferme şi suspensia, puţin mai rigidă.
Modelul coreean are două atuuri incontes