Un site creat de câţiva timişoreni îşi propune să întrerupă cercul vicios „nu mă angajează nimeni pentru că nu am experienţă, nu am experienţă pentru că nu mă angajează nimeni”.
Discrepanţa dintre cerinţele companiilor şi calificarea tinerilor care ies de pe băncile şcolilor se vede şi cu ochiul liber, iar vina o poartă în primul rând sistemul de învăţământ, care oferă un volum mare de informaţii tinerilor receptivi, dar nu îi învaţă cum să se folosească de aceste informaţii. Site-ul juniorjobs.ro se adresează atât tinerilor, cât şi companiilor care caută angajaţi în rândul începătorilor.
Una dintre persoanele implicate în crearea site-ului este Camelia Moţ, o profesoară de liceu cunoscută în Timişoara pentru proiectele extra-şcolare în care şi-a implicat elevii. Începând cu 2005, dascălul a avut rezultate în programele Junior Achievement, cu elevii de la liceul unde preda, şi a reuşit să mobilizeze sute, apoi mii de elevi şi sute de companii pentru evenimentul Job Shadow Day. Acest proiect, care permite tinerilor să petreacă o zi în „umbra” unui profesionist, pentru a vedea cum lucrează, este „răsadul” din care a apărut ideea JuniorJobs.ro.
„Având această experienţă acumulată de-alungul timpului, şi cu ajutorul fiului meu, Octavian, care are o agenţie de marketing şi advertising, am făcut un brain-storming, să vedem ce putem face în acest sens. Aşa a apărut ideea cestui site, o platformă de întâlnire între copii aceştia faini din liceu sau facultate şi companii şi firme”, a spus Camelia Moţ.
Nu doar locuri de muncă
Platforma, care va deveni un site cu adevărat complex la începutul lui 2013, îşi propune să nu fie doar un portal de locuri de muncă. „Vom crea oportunităţi în funcţie de disponibilitatea celor din firme şi de disponibilitatea firmelor. Vom face evenimente, internship-uri în care ei să se cunoască mai bin