Apple se confrunta cu noi provocari pentru afacerea iPhone. Un nou val de crestere pentru piata smartphone-urilor este de asteptat sa vina din partea tarilor in curs de dezvoltare, acolo unde iPhone e considerat prea scump pentru consumatori, scrie Business Insider.
Daca Apple vrea sa isi mentina cota de piata, trebuie sa gaseasca o modalitate prin care sa vanda telefoane mai putin scumpe catre acesti consumatori.
Spre deosebire de Statele Unite, unde marii distribuitori acorda subventii la vanzarea de iPhone, in piete in curs de dezvoltare precum China si India, consumatorii platesc pretul intreg pentru aceste telefoane. Cel mai adesea, ei nu isi pot permite un iPhone.
Acest lucru a ajutat Android sa isi majoreze cota de piata.
Analistii cred, in mare parte, ca Apple intentioneaza sa fabrice un iPhone ieftin pentru a castiga ceva cota in aceste piete.
Privind inapoi la momentul in care Tim Cook tocmai fusese numit director operational (COO) al Apple, si nu CEO (director general executiv), el i-a spus analistului Toni Sacconaghi ca vrea ca Apple sa fie pentru “toata lumea”, nu “doar pentru bogati”. Parea ca el are in vedere un iPhone ieftin.
Doi ani mai tarziu, nu avem inca un iPhone ieftin. iPhone 4 este mai putin scump decat iPhone 5, dar nu este indeajuns de ieftin pentru a face din Apple un jucator in pietle emergente.
Intr-o noua nota, analistul Peter Misek scrie ca “exista o buna sansa” pentru ca Apple sa introduca din iunie 2013 “low-cost iPhone”, atunci cnd va lansa iPhone 5S. Acest telefon este destinat a fi pre-platit si pentru pietele emergente, in special in Asia, spune Misek.
“Verificarile noastre indica faptul ca un model low-cost ar putea fi un iPhone 4 retehnologizat, cu un modem ajustat, procesor pentru aplicatii, etc. Foxconn are deja un lant de aprovizionare pentru o capacitate crescuta la 200.0