Fiecare pilot are la dispoziţie înaintea unei curse 6 seturi de anvelope. Apoi, toate pneurile sînt distruse şi topite de către Pirelli
Pirelli aduce la fiecare etapă de Formula 1 aproximativ 1.800 de pneuri. Traseul lor este stabilit cu mult timp înainte. În primul rînd, anvelopele se fabrică printr-un flux de producţie specific înaintea fiecărei curse. De la uzina din Izmit, aproape de Istanbul, pleacă toate pneurile, nu înainte ca fiecare să primească un cod de bare dat de către FIA (Federaţia Internaţională a Automobilului). Este un fel de paşaport, iar seria este încastrată încă din procesul de producţie. Codul nu poate fi şters, conţine toate datele anvelopei care pot fi citite cu ajutorul softului RTS (Racing Tyre System), dezvoltat special de Pirelli, şi oferă toate informaţiile.
Pentru cursele din Europa, anvelopele sînt transportate mai întîi în punctul logistic de la Didcot, aflat în Marea Britanie. Imediat, un oficial FIA primeşte lista cu codurile de bare ale cauciucurilor care vor fi folosite în cursa respectivă. Tot FIA alocă codurile, aleator, fiecărei echipe, după ce primeşte OK-ul de la fabrica din Turcia că toate pneurile sînt identice.
Împărţeala acestora se face la circuit, fiecare echipă avînd alocat cîte un inginer de la Pirelli pe tot parcursul sezonului. Fiecare inginer completează baza de date care însă nu poate fi accesată de toată lumea. Astfel, se elimină ipoteza spionajului privind strategiile de cursă ale echipelor.
Înaintea unei curse
Pirelli, cu acordul celor de la FIA, nominalizează pneurile. Obligatoriu trebuie să fie de două feluri: o versiune mai moale şi una tare. Apoi începe producţia acestora. 1.800 de pneuri pentru fiecare cursă. Dacă este în GP2, numărul lor se suplimentează cu 700, iar dacă este şi etapă de GP3 cu încă 600 de pneuri.
Cu două săptămîni înainte