Sebastien Loeb, de nouă ori campion mondial la raliuri, se va îndepărta de competiţii în 2013 şi doi pretendenţi la titlu vor încerca să urce pe tron: finlandezul Mikko Hirvonen (Citroen) şi un alt Sebastien "made in France", ambiţiosul Ogier (Volkswagen).
Din 2004 şi de la primul din cele nouă titluri mondiale consecutive obţinute, alsacianul a fost foarte puternic, inteligent, rapid, dar şi norocos, iar echipa sa Citroen extrem de eficientă. Aşa cum a fost şi prietenul său, germanul Michael Schumacher, care a câştigat cinci titluri mondiale în Formula 1 (2000-2004), cu Ferrari.
Anul 2012 nu a fost diferit de ceilalţi opt pentru Loeb.
În Catalunia, el a încheiat sezonul cu a noua victorie în 13 etape, după ce îşi asigurase deja câştigarea trofeului în etapa a 11-a, la Raliul Franţei.
Bilanţul carierei lui Sebastien Loeb este impresionant: 76 de victorii, 113 podiumuri şi 126 de curse încheiate "în puncte", dintr-un număr total de 164 de raliuri din cadrul WRC. Nimeni nu a reuşit până în prezent o performanţă mai bună.
În curând va urma retragerea, probabil la finalul anului 2013, când regele Loeb va încheia un sezon în care va concura aproape "de amuzament" (la Monte Carlo, în Suedia şi în Alsacia, posibil şi în Argentina).
De la titlul norvegianului Petter Solberg, din 2003, adversarii lui Loeb au avut multe merite. În special echipa Ford, în ciuda bugetelor mai mici, a obţinut câteva victorii, mai multe clasări pe podium şi chiar două titluri la constructori (2006, 2007), datorită lui Marcus Gronholm, singurul rival redutabil al lui Loeb în zece ani de Campionat Mondial de Raliuri (WRC). După retragerea lui Gronholm, Hirvonen a terminat de patru ori în cinci sezoane pe locul doi (2008, 2009, 2011, 2012). Iar în acest an, la Citroen, el a arătat că este pregătit să perpetueze tradiţia "finlandezilor zburători" şi învingători la fi