A cheltuit sume immense pentru a identifica produsele competitive ale turismului românesc. Nu a ţinut cont de aceste priorităţi şi a cheltuit aiurea bani de la buget şi fonduri europene. Acum îi îndeamnă pe noii guvernanţi să procedeze la fel.
Udrea vs Udrea
Ziariştii de casă sau cei naivi care fac „ştiri” din orice postare pe Facebook a fostei ministrese, au mediatizat în exces următoarea declaraţie: „Am ajuns la munte. Este multa zăpadă şi sunt multi turişti. Nu am fost în Elveţia până acum, dar cred că peisajele carpatine sunt mai frumoase. Cu brazii albi de zăpadă şi crestele albastre, munţii noştri îţi taie răsuflarea. Pârtiile sunt pline de schiori. Dar oare cum să ne bucurăm de toate acestea fără infrastructură? Fără telegondole, telescaune şi teleski-uri? Cineva trebuie să se ocupe să avem şi noi staţiuni montane la standarde moderne! Sau plecăm toţi în Austria, Franţa si mai nou, Bulgaria”.
Evident, nimeni nu s-a prins că prin această declaraţie, de fapt, deputata Elena Udrea o contrazice pe ministresa Elena Udrea şi demonstrează că a cheltuit sume imense în turism fără nicio finalitate. Sau mai pe româneşte, „actuala” Elena Udrea a uitat de fapt care sunt priorităţile pe care ministrul Elena Udrea le-a stabilit şi pentru care a plătit bani grei.
Care au fost priorităţile turismului românesc...
În prima parte a anului 2010, multinaţionala THR (cu sediul principal la Barcelona) a efectuat la comandat ministrului Elena Udrea un studiu pentru a găsi cele mai competitive produse turistice pe care le-ar putea propune România. Pentru cercetarea de piaţă efectuată de THR, Elena Udrea a plătit 538.360 Euro (o sumă imensă pentru prestaţia propriu-zisă) şi 40.670 Euro pentru transpunerea pe hârtie a concluziilor (de asemenea o sumă exagerat de mare). Maria Grapini, noul ministru care se ocupă de turism, are obligaţia să analizeze şi costu