Una dintre specialitățile Primăriei Brașov este plata de lucrări neefectuate, după cum relevă Raportul Curții de Conturi.
Iată cum se „lucrează“ la Primărie și cum banii publici ajungeau în buzunarele băieților deștepți, bani recuperați după ce inspectorii Curții de Conturi au verificat și ei sumele plătite, lucrările efectuatre și cantitățile de materiale folosite.
CITEȘTE ȘI: Scheletele din dulapurile Primăriei Brașov: azi, iluminatul public
Inspectorii au costatat că Primăria Brașov a efectuat în anul 2011 plăţi în sumă de 197.939,77 lei la obiectivul de investiţii „reabilitare şcoală clasele I-VIII nr. 15 Braşov”, realizat de către S.C. SETA PREST SRL Braşov, în baza Contractului de lucrări nr.235/09.11.2007, contract încheiat de către Serviciul Public de Învăţământ, care ulterior a fost desființat, la nivelul sumei de 2.165.470 lei (cu TVA) din care: 1.995.895 lei ( cu TVA) pentru execuţie şi 169.575 lei ( cu TVA) pentru proiectare.
Din Raportul de evaluare nr. 5578/08.11.2007 întocmit de către comisia de evaluare a rezultat că „ofertantul îndeplineşte condiţiile minime obligatorii prevăzute în caietul de sarcini“. Din verificarea cantitaţilor şi preţurilor înscrise în Devizul ofertă s-au constatat unele deficienţe care au influenţat valoarea înscrisă în contractul de execuţie în sensul creşterii acesteia astfel:
Cauza celor consemnate constă în faptul că membrii comisiei de evaluare a ofertelor au acceptat înscrierea în devizul ofertă a unei cantităţi mai mari decât cea care rezultă din ”Evaluarea instalaţiilor termice” precum şi faptul că a acceptat la parchet un preţ de zece ori mai mare decât cel real.
Aberantă este și explicația celor din comisia de evaluare: „In ceea ce priveste faptul ca la un articol a fost trecut un preț mai mare, iar la altul o cantitate mai mare, consideram ca acest lucru nu putea sa determine comisi