Românii vor putea circula pe autostrada Braşov-Borş abia din anul 2075, presupunând că actualul ritm al lucrărilor pe Autostrada Transilvania (415 km) se menţine, reiese dintr-un calcul făcut de gândul. Aceasta ar însemna că A3 va fi finalizată odată cu refacerea stratului de ozon al Terrei, prognozată de cercetători să aibă loc cel mai târziu în 2075, potrivit Programului de Mediu al Naţiunilor Unite.
În 19 decembrie, s-au împlinit nouă ani de la semnarea contractului încredinţat direct de Guvernul Adrian Năstase companiei americane Bechtel, contract despre care fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, spunea în 2009 că a fost "un fel de cerinţă pentru ca România să intre în NATO".
Pe scurt, după nouă ani de la semnarea contractului, din totalul celor 415 km proiectaţi, au fost deschişi circulaţiei doar 52 de km, iar sumele încasate de Bechtel de la statul român se ridică la aproape 1,5 miliarde euro.
Pe site-ul Enka, partenerul turc al Bechtel la construirea Autostrăzii Transilvania, se menţionează că termenul pentru finalizarea Autostrăzii Transilvania este decembrie 2013.
Ceremonia de semnare a contractului dintre Bechtel şi CNADNR (19 decembrie 2003) (Mediafax Foto)
Proiectul a fost împărţit în opt secţiuni: Braşov-Făgăraş (48,81 km), Făgăraş-Sighişoara (53,37 km), Sighişoara-Ogra (58 km), Ogra-Câmpia Turzii (37,19 km), Câmpia Turzii-Gilău (Cluj Vest) (52,55km), Gilău-Mihăeşti (25,5km), Mihăeşti-Suplacu de Barcău (75,48 km) şi Suplacu de Barcău-Borş (64,5 km).
Fostul ambasador al Statelor Unite în România, Michael Guest, declara în 2004, la o receptie organizată la reşedinta sa, că Guvernul a luat o decizie bună pentru România atunci când a atribuit construcţia autostrăzii Braşov-Oradea companiei americane Bechtel. (foto Mediafax Foto)
În 2004, Bechtel a început lucrările simultan pe două segm