Fiecare ministru din cei care s-au perindat în ultimii cinci ani pe la conducerea Transporturilor a avut viziuni de tipul „cai verzi pe pereţi“ despre autostrăzile anului 2012. În 2008, Ludovic Orban visa că vom avea peste 1.000 de kilometri funcţionali, iar în 2010 Radu Berceanu şi Anca Boagiu profeţeau 836, respectiv 845 de kilometri. Acum, în anul de graţie 2012, avem sub 500 de kilometri.
Nu doar profeţiile apocaliptice privind „sfârşitul lumii“ din 21 decembrie 2012 s-au dovedit a fi false, ci şi anticipaţiile halucinogene ale oficialilor de la Transporturi – de data aceasta în ceea ce priveşte numărul de kilometri de autostradă ce vor fi gata până la finalul acestui an.
Mai întâi, trebuie menţionat că în prezent se circulă pe aproximativ 500 de kilometri de autostradă, cele mai multe din tronsoane fiind de fapt nişte petice. Principalele rute sunt Bucureşti-Piteşti (128 km), Bucureşti-Constanţa (202 km), Bucureşti-Ploieşti (63 km), Arad-Timişoara (32,5 km) şi câteva crâmpeie din ceea ce ar urma să fie Autostrada Transilvania, însumând maximum 55 de kilometri. În total, cel mult 500 de kilometri.
A se compara această realitate a anului pe care-l încheiem curând cu anticipaţiile unor miniştri precum Ludovic Orban („peste 1.000 de kilometri de autostradă în 2012“), Radu Berceanu („836 de kilometri în 2012“), respectiv Anca Boagiu („845 de kilometri în 2014“).
Ludovic Orban, noiembrie 2008
Într-o zi de sâmbătă din luna noiembrie a anului 2008, ministrul de atunci al Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat la Realitatea TV că „România va avea mai mult de 1.000 de kilometri de autostradă peste patru ani“ (adică, în 2012).
Ludovic Orban se arăta optimist şi în ceea ce priveşte finalizarea Autostrăzii Soarelui. Astfel, în opinia ministrului Transporturilor „în doi ani şi jumătate“ distanţa dintre Bucureşti şi Consta