Guvernul a anulat hotărârea în baza căreia o parte dintre angajaţii Oltchim ar fi trebuit să primească în luna decembrie ajutoare sociale, argumentând că aceştia au încasat salariile restante, iar acordarea ajutoarelor ar genera discriminare între beneficiari şi angajaţii care ar primi doar salariul.
Acordarea de ajutoare a fost decisă în contextul în care combinatul Oltchim îşi încetase producţia din cauza unor datorii de peste 500 milioane euro, iar angajaţii nu mai primeau salariile de mai multe luni.
În luna octombrie, Guvernul a hotărât ca pentru 522 de angajaţi Oltchim, din totalul celor 3.353 salariaţi, al căror venit mediu lunar pe membru de familie este mai mic decât 786 lei şi care nu deţin în proprietate alte locuinţe în afara celei de domiciliu, terenuri cu potenţial productiv sau utilaje agricole ori de prelucrare a lemnului să fie acordate ajutoare sociale de urgenţă în sumă de câte 1.400 lei, în două tranşe, în lunile octombrie şi noiembrie.
La trei săptămâni după această decizie, Executivul a emis o nouă hotărâre care stabilea că ajutoarele vor fi acordate într-o singură tranşă, în luna decembrie, Guvernul motivând că nu a fost "suficient timp" pentru realizarea tuturor procedurilor administrative care să permită deja plata primei tranşe.
Tot atunci, Guvernul anunţa că va notifica oficial Comisia Europeană pentru acordarea la Oltchim a unui ajutor de urgenţă de 20 milioane euro.
În şedinţa de joi, Executivul a decis însă să abroge hotărârea privind acordarea de ajutoare de urgenţă pentru angajaţii Oltchim.
Contactat de MEDIAFAX, ministrul Muncii, Mariana Câmpeanu, a arătat că aceste ajutoare nu au mai fost acordate deoarece nu mai era cazul, angajaţii încasând între timp salariile restante. Acordarea ajutoarelor ar fi generat, în opinia ministrului, o situaţie discriminatorie între beneficiarii ajutoarelor, care ar fi înc