- Social - nr. 251 / 28 Decembrie, 2012 Sunt cunoscute nemultumirile populatiei in relatia cu furnizorii de utilitati, precum: apa, canalizare, energie termica, gaz-metan. Nu este vorba numai de monopolul pe care-l detin firmele furnizoare, dar si de faptul ca, in virtutea starii de fapt, ele singure stabilesc preturile. Cetateanul nu are alternative in afara de plata facturilor, ori sa renunte la utilitati. Aceste utilitati, indispensabile unei vieti normale, civilizate, sunt distribuite catre beneficiari printr-o retea de conducte. Pierderile de pe retea sunt suportate, de regula, tot de catre beneficiari. Cetateanul nu plateste doar cat a consumat, fiindca o factura mai este incarcata si cu pierderi survenite pe traseu. In cele de fata este vorba de reglarea consumului de apa potabila de retea, in locuinte comune, respectiv, la blocuri. AQUASERV SI MASURI PUNITIVE Domnisoara Liliana Morariu ne-a relatat situatia care s-a creat in cadrul Asociatiei de proprietari nr.6 de pe strada Secuilor Martiri, in relatia cu Compania Aquaserv, datorita neplatii la timp a facturilor ce reprezentau consumurile de apa potabila in cadrul asociatiei. Deoarece asociatia de proprietari nu a achitat facturile consumurilor de apa la timp, prin acumularea unor datorii de peste 50.000 lei, Aguaserv, in luna septembrie a anului 2009, a sistat furnizarea apei la un numar de 4 blocuri de locuinte de pe strada Constantin RomanuVivu. In luna octombrie a aceluiasi an, Liliana Morariu si Maria Moldovan au actionat Aquaserv in judecata pentru ca ei ar fi aplicat masuri abuzive. Actionarea in instanta de judecata s-a bazat in temeiul Legii nr.51/2006, care stabileste clar ca furnizorii de utilitati semneaza contractele cu beneficiarii si nu cu intermediari. In cazul de fata, o asociatie de proprietari este un intermediar, deoarece, beneficiar este locatarul din bloc, din fiecare apartament, nu