În 2012, a început producţia B-Max la Craiova, dar şi producţia motorului EcoBoost de 1.0 litru, desemnat „Motorul internaţional al anului“. Aflaţi din GdS ce planuri are Ford pentru anul viitor.
Anul 2012 a fost de bun augur pentru fabrica auto din Craiova. În intervalul analizat a început atât producţia motorului de 1.0 litru în uzina din Craiova, cât şi producţia vehiculului Ford B-Max - mult aşteptat în Bănie. Pe 6 martie, vehiculul Ford B-Max a fost prezentat publicului larg, la Salonul Auto de la Geneva, după ce cu câteva zile înainte fusese expus pentru prima dată la Barcelona, la o expoziţie de gadget-uri, de tehnologie modernă, fiind prima maşină din lume expusă la un târg de telefoane. Dar producătorul a ales să expună maşina acolo datorită faptului că Ford B-Max este dotat cu sistemul de siguranţă SYNC, care permite ca maşina să sune singură la numărul de urgenţă 112 în caz de accident şi să dea coordonatele (prin GPS) vehiculului. În felul acesta poate fi salvată viaţa şoferului, cu ajutorul tehnologiei moderne.
Propulsorul fabricat la Craiova - „Motorul internaţional al anului“
Pe 10 mai, a început la Craiova producţia de masă a motorului EcoBoost, în trei cilindri. Ziua de 13 iunie a fost cu noroc pentru compania Ford. Motorul EcoBoost de 1.0 litru, fabricat atât la Craiova, cât şi la Koln, în Germania, a câştigat concursul de „Motorul internaţional al anului“. Un juriu format din 76 de jurnalişti din 36 de ţări a considerat micul motor de 1.0 litru care dezvoltă o putere destul de mare şi care are emisii reduse de CO2 drept propulsorul internaţional al anului. La vremea respectivă, motorul i-a impresionat pe membrii juriului, care au considerat propulsorul drept „remarcabil, surprinzător de dinamic și echilibrat deși are numai trei cilindri“. În acest an, la Craiova, a fost lansată producţia acestui motor, c