Guvernul Ponta vrea să ia "cea mai bună măsură posibilă", pentru a satisface atât Uniunea Europeană, cât şi importatorii şi producătorii de maşini din România. Asta au declarat ei. Le adresez un îndemn, totuşi: domnilor, la români vă gândiţi?!
Se discută din nou despre taxa auto. Normal, avem un nou guvern, care vrea să o transforme în "taxă de mediu". De parcă numele taxei o transformă brusc din ciumă în mumă. Interesantă este însă poziţionarea agresivă a noilor guvernanţi, care, bazaţi pe un succes electoral zdrobitor, nu se mai ascund în spatele cuvintelor şi o zic pe aia bună - taxa se discută cu producătorii şi importatorii de maşini, precum şi cu Comisia Europeană. Cu românii, mai puţin.
Aş vrea să fiu clar încă de la început: avem nevoie de industrie auto în România, căci aceasta susţine mii de locuri de muncă - mă refer aici atât la producătorii Dacia şi Ford, cât şi la zecile de furnizori pentru aceste două companii, dar şi la toate reţelele de importatori şi dealeri auto din România. Oricât de tare ne-ar enerva unele dintre serviciile lor, vă reamintesc că doar în urmă cu 10 ani mulţi erau încă la nivel de firmă de apartament, iar serviciile se remarcau prin absenţă. Nu suntem încă unde ar trebui să fim, dar am parcurs totuşi un drum lung.
Mai ţineţi minte când un Cielo era maşină de VIP? Se întâmpla acum 11 ani!
Revenind - industria auto din România a fost protejată timp de şase ani în primul rând prin această taxă auto. În absenţa ei, foarte probabil că investiţiile de la Craiova şi o parte din investiţiile de la Piteşti nu s-ar mai fi făcut. În plus, piaţa de maşini noi nu ar fi luat avântul din 2007-2008, iar căderea ar fi fost şi mai dramatică decât este acum. Am fi fost o ţară de maşini second-hand chiar mai mult decât suntem acum. În plus, faptul că guvernanţii au cheltuit totuşi o parte din taxă pe vouchere pentru maşini no