Facebook şi Twitter sunt cele mai accesate reţele de socializare, dar există şi alte platforme sociale care se dezvoltă sau se relansează şi atrag din ce în ce mai mulţi utilizatori.
Ce aduce nou 2013 pentru toate acestea doar timpul va spune, dar CNET a dat câteva pronosticuri pentru anul care vine.
Se relansează MySpace: nimeni n-o să fie interesat
Dacă totul merge conform planului, peste câteva luni se va lansa un MySpace îmbunătăţit. Compania care deţine reţeaua socială bazată pe muzică speră să reducă pierderile până la 25 de milioane de dolari în 2013, odată cu introducerea noului design care îl are într-o poziţie cheie pe Justin Timberlake, unul dintre investitorii în noul MySpace.
Compania ştie că nu va mai fi niciodată la fel de populară cum a fost cândva. Potrivit reprezentanţilor , faţă de perioada de acum şase ani, MySpace nu va mai concura cu reţelele sociale clasice, pentru că nu mai există această miză. Astfel, nişa va fi cea a site-urilor care oferă conţinut plătit.
Dacă până acum era doar o reţea socială centrată în jurul muzicii, în viitor conţinutul este plătit la bucată sau pe bază de abonament, după formatul Pandora sau Spotify.
Între Spotofy şi Facebook există deja un parteneriat. E simplu pentru utilizatori să asculte muzică şi să disribuie. Cântăreţii pot comunica cu fanii foarte uşor prin intermediul reţelelor Facebook şi Twitter. Astfel că, relansarea unui brand a cărui scop a fost înlocuit de nişte reţele mai mari şi mai puternice este greu de închipuit.
Şi utilizatorii vor ajunge la aceiaşi concluzie. Deşi va fi puţin entuziasm când Timberlake şi ceilalţi îşi vor pune numele pe MySpace, va trece destul de repede când îşi vor da seama că nimănui nu-I pasă.
Rivalitatea dintre Twitter şi Instagram va continua
Un subiect major în 2012 a fost bătălia dintre Twitter şi fostu