Acest coupe atipic cu motor central este genul de Alfa Romeo la care se poate aplica, fără riscul de a da greş, vorbele lui Enzo Ferrari care, în admiraţia lui faţă de modelele cu “inimă sportivă” spunea că atunci când o Alfa trece pe lângă tine trebuie să-ţi scoţi pălăria.
Coupe-ul 4C este o sportivă uşoară, scurtă, lată şi plată. Lungimea sa măsoară sub 4 metri, lăţimea atinge însă 1,84 metri iar caroseria sa este fabricată din aluminiu cu elemente din fibră de carbon. Alfa Romeo 4C dispune de o celulă de siguranţă realizată din aluminiu iar repartiţia maselor pe punţi este de 40/60% faţă /spate.
Spatele păstrează câteva elemente împrumutate de la fratele său mai mare, 8C Competizione, precum stopurile circulare care sunt cu tehnologie LED. Stâlpii parbrizului subţiri şi vopsiţi în negru sunt aproape total camuflaţi de suprafaţa vitrată în formă de “U”, astfel că plafonul pare suspendat doar de montanţii posteriori. Portierele incorporează spre capăt câte o fantă de aerisire ce se continuă pe aripile spate evazate, decupajele având atât rol de admisie pentru motorul pozitionat median-spate, cât şi de ventilaţie pentru discurile posterioare de frână cu şase pistonaşe.
Tradiţionala inimă decupată de pe calandru (cuore sportivo) se află în vărful uneia şi mai mari, liniile în “V” urcând pe capota anterioară, până la baza parbrizului. Farurile migdalate sunt o combinaţie între blocurile optice ale unui Nissan GT-R şi Porsche 918 Spyder. Oglinzile laterale înguste par firav susţinute de câte o nervură ataşată de caroserie, precum teaca şi peţiolul unei frunze.
În spiritul tendinţei mondiale de downsizing, propulsia micului coupe Alfa 4C este asigurată de o cilindree restrânsă la 1.750 cmc. Poziţionat central-spate şi dispunând de injecţie directă de benzină, graţie supraalimentării performante, versiunea finală Alfa Romeo 4C Coupe avansează cifre în