IAȘI. După cum bine ştiţi machiajul şi conceptul de frumuseţe nu a apărut de ieri şi nici de azi.
O primă dovadă istorică a machiajului apare în Egiptul antic,femeile cu o anumită poziţie socială aplicau pe faţă o cremă verde din minereu de cupru pentru a-şi defini trăsăturile.
Mai apoi femeile îşi pictau sprîncenele cu o cremă obţinută din seu de oaie şi plumb.
Scris de LAURA BUŢURCĂ – laurabuturca.com
În China femeile obişnuiau să îşi facă un semn roşu în mijlocul frunţii, foloseau pentru albirea tenului faină de orez, culmea frumuseţii era considerată smulgerea genelor.
De ce am început povestea de astăzi astfel?
Pentru că îmi doresc să ne îndreptăm privirea către pionierii industriei frumuseţii. M-au fascinat, am citit poveştile lor ,port un respect deosebit celor care au pus bazele industriei moderne de cosmetice.
Toate acestea au debutat în anii 1900.
Voi aminti doar cîteva din aceste personalităţi care au contribuit prin ideile, creaţiile şi produsele lor la ceea ce numim astăzi : industria frumuseţii, industria cosmeticii.
Helena Rubinstein (1870-1965)
A fost prima care a introdus conceptul de salon şi cabina de frumuseţe.Este cea care a venit cu bazele clasificării tipurilor de piele.
Interesant este că a fost prima care a enunţat principiul că nu pot fi tratate în aceeaşi manieră toate tipurile de piele.
A fost prima care a punctat una din ideile des şi intens dezbătute , aceea că există legătură strînsă între alimentatie-nutritie-frumusete.
Helena Rubinstein a fost şi un foarte bun manager şi om de marketing. A gîndit lansarea produsului ‘’mascara waterproof cake’’ în cadrul unui balet acvatic. Fascinantă idée! mai ales în anii aceia.
Iar la lansarea celui de-al treilea parfum al său a avut ideea de a folosi 5000 de baloane cu mesaje publicitare.
Helena Rubinstein declară “nu e