Aplicaţia Facebook Poke nu este doar a socializării rapide, ci şi a companiilor care vor să-şi facă reclamă într-un mod rapid şi gratuit. O companie israeliană producătoare de lenjerie intimă foloseşte ultima creaţie a reţelei sociale pentru a trimite scurte videoclipuri de prezentare a produselor sale.
Facebook Poke este pe piaţă de aproape o săptămână, deocamdată disponibilă doar pentru iOS, dar utilizatorii i-au găsit deja o utilitate suplimentară. Agenţia de publicitate Grey Group a folosit aplicaţia reţelei sociale pentru a promova produsele companiei Delta din Israel, notează „Mashable“. Videoclipul de 10 secunde ilustrează un fotomodel în timp ce se îmbracă, iar la final este un mesaj de promovare a produsului Delta.
Daniel Barak, cel care a venit cu această idee, a afirmat că videoclipul deserveşte doar unei promovări de moment, rapidă şi ieftină. Poke este o aplicaţie potrivită, deoarece imaginile sau videoclipurile sunt văzute doar o dată, apoi dispar. Însă pe lângă acest aspect, programul mai are câteva limitări.
Prin Poke nu poţi trimite mesajul unui număr mai mare de 40 de persoane, iar după ce ai făcut acest lucru, trebuie să refaci videoclipul sau poza. Mai mult, materialul nu a putut fi afişat tuturor clienţilor, astfel că agenţia a decis să-l trimită prietenilor de pe Facebook ai fotomodelului.
Dacă până acum exista temerea că Poke ar putea fi folosită de către unii utilizatori pentru a-i enerva pe ceilalţi sau de către obsedaţii sexuali, se pare că aplicaţia devine şi un expeditor de spam. Desigur, doar către 40 de oameni o dată, dar o companie care vrea să-şi promoveze cât mai mult produsele ar putea fi tentată să plătească doi-trei oameni a căror singură îndatorire să fie trimiterea de poke-uri.
După ce această ştire a ajuns pe Internet, un utilizator Twitter a identificat indirect şi altă utilitate a acestei a