De ani de zile s-a discutat despre necesitatea realizării unui Centru intermodal regional de transport marfă Timişoara, care să fie un nucleu pentru toate tipurile de transport de marfă ce trec prin vestul ţării. Autorităţile par însă să se fi răzgândit în privinţa locaţiei iniţiale, cea de la Recaş, dorind mutarea acestuia la Remetea Mare. Dacă la Recaş Primăria pusese la dispoziţie un teren public, la Remetea, proiectul ar presupune exproprieri şi bani mulţi daţi de Stat pentru despăgubirea proprietarilor din zonă...
Răzgândiri oficiale
De la început, pentru realizarea Centrului de Transport Intermodal s-a venit în Timiş cu propunerea construirii acestuia la Recaş. Aici, acest centru, văzut ca un nucleu care ar aduna toate tipurile de transport de marfă din judeţ, pornea la drum cu un avantaj deloc neglijabil: Primăria Recaş punea la dispoziţie terenul pentru realizarea acestei investiţii, deci proiectul ar fi urmat să se deruleze mult mai repede, fără complicaţii legate de exproprieri ori procese cu proprietarii de terenuri nemulţumiţi de despăgubiri. “Noi am realizat şi documentaţie în acest sens, care a fost evaluată favorabil de către Ministerul Transporturilor. Am avut mai multe discuţii cu fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, care era clar în favoarea realizării proiectului la Recaş. Am reuşit să obţinem aprobările pentru realizarea acestui proiect, deşi au existat presiuni mari pentru ca în locul centrului din Timiş să se realizeze unul la Suceava sau la Braşov”, ne-a declarat Marinel Paşca, fostul primar al oraşului Recaş.
Ulterior, a început să fie vehiculată insistent o altă variantă, cea a realizării acestui centru la Remetea Mare. Aceasta după ce şi Consiliul Judeţean Timiş a aprobat studiul de fezabilitate pentru Recaş.
Pentru că s-a început să se facă tot mai mult lobby pentru realiz