Porsche afirmă despre noua specie de SUV denumită Macan că evocă agilitatea, puterea şi fascinaţia. Juniorul Macan poziţionat sub Cayenne va sosi la IAA Frankfurt 2013 dar va fi produs în serie abia din 2014 la uzina din Leipzig. Acesta va utiliza platforma MLB rezervată modelelor cu motor longitudinal ale grupului VAG, aceeaşi pe care o va folosi Audi pentru construcţia celei de-a doua generaţii Q5 din 2015.
Stilistic, cu toate că tangenţial va atinge liniile cu care ne-a obişnuit Cayenne, Porsche Macan va fi mai scurt (doar 4,6 metri), mai scund şi mai dinamic, cu un bot agresiv, decupaje ample ale aripilor şi faruri ce se individualizează de restul gamei.
Farurile de zi cu LED vor face parte din identitatea lui Macan. Spatele va fi caracterizat de o lunetă foarte înclinată iar stopurile înguste ce se întind pe orizontală vor face o analogie cu noul coupe Carrera 911 din Seria 991. Ca element stilistic de individualizare e posibil ca pe Macan blocurile optice posterioare să fie unite printr-o bandă neagră cu inscripţia Porsche, asemenea recentei creaţii shooting-brake Panamera Sport Turismo.
Spre deosebire de vărul său din Ingolstadt-Audi Q5, Macan va părea mai lipit de şosea iar suspensiile, frânele şi direcţia vor fi setate diferit, cu un accent mai mare pe dinamică şi sportivitate. Tracţiunea integrală va avea o distribuţie prioritară a cuplului pe roţile posterioare, tocmai pentru a favoriza demarajele printr-o încărcare dinamică mai bună, caracteristică motricităţii punţii spate.
Macan va primi în premieră pentru un Porsche motoare în patru cilindri în linie, atât diesel cât şi benzină. Astfel, versiunea agregatului 2.0 TFSI de pe Q5 va genera pe Macan cu 20 CP mai mult, până la 245 CP, în timp ce oferta diesel de 2,0 litri va culmina cu un bi-turbo de 225 CP.
Dacă fratele Porsche Cayenne Turbo S se poate lăuda cu 550 CP şi 750 Nm izvo