Lumea virtuală nu este locul în care femeile se îmbracă după ultimele tendinţe ale modei. Cel puţin nu cele care locuiesc în ,,Second Life”, un joc online creat din dorinţa simulării vieţii reală, de către Linden Labs în 2003.
Un studiu canadian a cercetat modul în care femeile din lumea virtuală renunţă la haine şi chiar o fac de plăcere, informează ABC News.
Dintre cei 400 de jucători ale căror comportamente în mediul virtual au fost ţinute sub observaţie, de către cercetători, timp de câteva săptămâni, 71% din avatarurile masculine şi-au păstrat corpurile acoperite, în joc, în timp ce doar 5% dintre avatarurile feminine au ţinut la integritatea lor vestimentară.
Observaţia a fost făcută nu doar urmând evoluţia unor avataruri precum Barbie sau Jessica Rabbit, cât a tuturor imaginilor feminine, de orice formă şi dimensiune.
Cercetătorii au mai descoperit şi că aproape un sfert din numărul total de avataruri feminine, aparţin, de fapt, unor utilizatori bărbaţi.
,,Orice avatar feminin a dezvăluit mai multă piele, indiferent de proporţiile corpului”, a afirmat Matthieu Guitton, profesor asociat la Universitatea Laval din Quebec şi autor al studiului.
Hainele folosite în jocul ,,Second Life” sunt create de utilizatori şi oferite altor utilizatori, în mod gratuit. Dacă jucătorii sunt dispuşi să cheltuiască ceva bani (care, apropo, sunt reali, nu virtuali), pot oricând să intre într-unul dintre mall-urile virtuale şi să îşi achiziţioneze piesele vestimentare dorite, la preţuri destul de mici.
Astfel, problema banilor nu ar trebui să stea în calea avatarurilor feminine de a-şi cumpăra ceva mai multe haine.
Cercetătorul a ţinut să rezolve şi această dilemă, fiind de părere că singurul motiv care ar explica fenomenul constă într-o nevoie feminină de ,,interacţiune tactilă”.
,,În lumea virtuală, femeile sunt dispuse să ara