Achizitii, extinderi, ofensiva brandurilor proprii, alaturi de repozitionarea strategica pe spatii de vanzari mai mici. Sau, altfel spus, cum au transformat marii retaileri alimentari criza in oportunitate.
Aproape ca nu a trecut saptamana, in 2012, in care marile retele de retail alimentar sa nu anunte deschiderea unui nou magazin. Iar investitiile masive din ultima perioada in retail nu au ramas fara urmari: supermarketurile reprezentau, in 2009, formatul de magazin care pierduse cel mai mult in preferintele romanilor, arata un studiu al companiei de cercetare de piata GfK. La finalul lui 2012, schimbarea este radicala - de la inceputul anului s-au deschis
227 de supermarketuri noi, dupa calculele Capital, desi consumul, un element-cheie in cresterea vanzarilor din retail –, nu si-a revenit.
Ca o paranteza, volumul comertului cu amanuntul a scazut cu 1,2% in zona euro (EA17) si cu 1,1% in Uniunea Europeana (EU27) in octombrie 2012, comparativ cu luna precedenta, Portugalia, Finlanda, Germania si Romania inregistrand cel mai semnificativ declin din UE, potrivit datelor Oficiului European de Statistica (Eurostat).
Integral pe capital.ro
Foto: recolta.eu Tag-uri: comert, alimente, 2012
Achizitii, extinderi, ofensiva brandurilor proprii, alaturi de repozitionarea strategica pe spatii de vanzari mai mici. Sau, altfel spus, cum au transformat marii retaileri alimentari criza in oportunitate.
Aproape ca nu a trecut saptamana, in 2012, in care marile retele de retail alimentar sa nu anunte deschiderea unui nou magazin. Iar investitiile masive din ultima perioada in retail nu au ramas fara urmari: supermarketurile reprezentau, in 2009, formatul de magazin care pierduse cel mai mult in preferintele romanilor, arata un studiu al companiei de cercetare de piata GfK. La finalul lui 2012, schimbarea este radicala - de la inceputul