Deşi interfaţa touch este una dintre cele mai importante caracteristici ale Windows 8, îmbogăţind semnificativ experienţa utilizatorului, numărul clienţilor care cumpără computere cu ecran tactil este extrem de redus, din cauza ofertei deficitare şi a preţului mai ridicat.
Doar 5% dintre laptop-urile cu Windows 8 vândute de la apariţia sistemului de operare (sfârşitul lunii octombrie) până la 15 decembrie au fost echipate cu ecran tactil, potrivit datelor NPD Group, preluate de CNN Money.
Utilizarea Windows 8 fără ecran touch este posibilă, însă este ca şi cum utilizatorul ar arunca la gunoi telecomanda unui televizor şi s-ar ridica de pe canapea de fiecare dată când vrea să schimbe canalul, notează CNN Money, citat de Mediafax.
Producătorii de PC-uri au adus însă pe piaţă un număr redus de modele echipate cu touchscreen. Spre exemplu, la Best Buy, unul dintre cei mai mari retaileri americani, numai 30 din cele 700 modele de laptop-uri disponibile au ecran tactil. Doar două dintre acestea sunt în lista cu cele mai bine vândute produse din ultima perioadă.
O altă problemă este preţul laptop-urilor cu touchscreen, sensibil mai ridicat decât în cazul modelelor mai simple. În SUA, un laptop cu ecran touch costă cu până la 150 de dolari mai mult decât unul similar, însă fără touchscreen.
Diferenţa de preţ ar putea părea mică, însă ecranul touch ar putea fi o caracteristică neglijabilă în opinia clienţilor.
Microsoft a pus accentul pe interfaţa touch în campania de promovare a Windows 8.
Integrarea puternică a ecranului tactil simplifică şi îmbogăţeşte utilizarea interfeţei, dar a adus şi critici sistemului de operare, recenziile de pe internet relevând că interfaţa ar fi greu de utilizat în mod tradiţional, cu tastatură şi mouse.
Oferta săracă şi preţul ceva mai ridicat al laptop-urilor cu touchscreen sunt determinate în