Marii producători auto din Europa riscă noi măsuri de restructurare anul viitor pentru a supravieţui dacă situaţia economică dificilă de pe continent se va înrăutăţi, cele mai expuse companii fiind PSA Peugeot Citroen (Franţa) şi Opel (Germania), divizie a grupului american General Motors.
Companiile cel mai grav afectate de criză sunt acelea care derulează cea mai mare parte din afaceri în zona euro, precum Peugeot şi Opel, în condiţiile în care vânzările auto din Europa au scăzut în 2012 pentru cel de-al cincilea an consecutiv şi au revenit la nivelul de la mijlocul anilor '90, potrivit unei analize Wall Street Journal (WSJ).
Concurenţi precum Volkswagen sau Renault au reuşit să-şi diversifice distribuţia geografică spre pieţele emergente din Europa, Asia, America Latină, Africa şi în America de Nord, compensând parţial pentru declinul de pe continentul european.
Restructurările ample implementate în 2012 de companii precum Peugeot, Opel şi Fiat ar putea fi insuficiente pentru a depăşi încă un an de declin. Astfel, menţinerea trendului de scădere a vânzărilor auto din Europa în 2013 ar putea declanşa o nouă rundă de vânzări de active şi majorări de capital, potrivit bancherilor şi analiştilor financiari contactaţi de WSJ.
Una dintre principalele probleme ale industriei auto europene este perioada de timp necesară pentru ca măsurile luate în acest an să-şi facă efectul. Peugeot şi Opel au pregătit mii de concedieri şi au anunţat închiderea unor fabrici, încercând în acelaşi timp să-şi reducă costurile printr-o colaborare anunţată în acest an. Aceste decizii nu au însă efecte semnificative pe termen scurt, inlcusiv din cauza problemelor politice ridicate de închiderea de fabrici şi concedieri masive, care nu pot fi efectuate imediat.
Fiat îşi readaptează producţia pentru exporturi în afara Europei, către pieţe mai dinamice. Grupul a