Compania Serconf nu a fost afectată de criza din acest an. Manuela Zarug, directorul general al acestei companii spune că şi-a păstrat toţi partenerii importanţi din Germania, cu care lucrează din anii 90.
„2012 a fost un an mai bun decât 2011 şi decât toţi aceşti ani de criză. Ne-au rămas clienţii tradiţionali, clienţi de potenţial, clienţi care se adresează unui segment de piaţă de tip A. Oameni care au resurse financiare şi cărora le place să se îmbrace şi care nu au renunţat la obiceiul bun de a-şi cumpăra haine de câteva ori pe an. Eu lucrez numai pentru Germania iar Germania nu se confruntă cu problemele celorlalţi. Este un mare avantaj. Sunt foarte pretenţioşi dar nu am murit datorită clienţilor pe care îi avem. Doi dintre clienţi sunt din 1994 iar al treilea care este cu cel mai mare potenţial este din 1998”, a spus Manuela Zarug.
Cât priveşte piaţa internă, directorul general al SC Serconf SA spune că în ultimii ani a avut foarte puţine comenzi şi că a preferat să lucreze pentru firmele iportante din Germania.
„Pe piaţa internă vindem foarte puţin. Noi lucrăm peste 800.000 de pantaloni pe an iar pe piaţa internă dăm aproximativ 1000 de pantaloni. Pentru piaţa internă am lucrat foarte puţin. Faţă de alţi ani, nu am mai avut perioade libere între sezoane. Aveam cam patru săptămâni pe an, între sezoane, în care nu erau comenzi. În ultimii ani nu am mai avut perioade libere”, a mai precizat directorul general al SC Serconf SA.
Pentru 2013,Manuela Zarug spune că nu îşi doreşte mai mult decât în 2012. Obiectivul este păstrarea contractelor cu partenerii tradiţionali şi satisfacerea tuturor comenzilor.
„Nu îmi doresc mai mult pentru anul viitor. Avem contracte încheiate pe patru-cinci ani. Cantităţile şi preţurile le discutăm în fiecare sezon. Fiind fabrică producătoare de pantaloni, noi nu lucrăm zece modele într-un an. Noi lucr