Piata media din Romania a fost supusa unui bombardamant permanent pe parcursul anului 2012. Derapajele si interventiile politice pe banda rulanta, conflictele deschise intre televiziuni si operatorii de cablu si satelit, blocajul aproape complet din arbitrul audiovizualului CNA, criza care a adus TVR cu un picior in groapa, schimbarile de proprietate sau de management la principalele grupuri de presa, "ordonanta Voiculescu" si primele presiuni externe puse pe agentiile care impart publicitatea au marcat unul dintre cei mai grei ani ai mass-media din ultimii 20 de ani.
1. Proprietarii de media: la vedere, in retragere, in umbra, in ascensiune
Marii proprietari media au avut trasee divergente in 2012: unul joaca din umbra, altul se retrage, altul jongleaza intre activitatea politica si dosarul de coruptie, iar cel mai proaspat dintre ei si-a facut cu succes intrarea in politica.
La Adevarul Holding, Dinu Patriciua predat stafeta lui Cristian Burci in aceasta toamna. Preluarea trustului de catre Burci vine la capatul unei perioade in care cererile de insolventa pentru Adevarul Holding au curs pe banda rulanta, iar marcile Click! si Adevarul Holding au fost scoase de doua ori la licitatie - fara succes - pentru acoperirea unor datorii fata de agentia de publicitate a lui Patriciu, Odyssey Communication, aflata in insolventa. De Adevarul Holding s-au desprins revistele Catavencii si Forbes. In toamna, dupa anuntul preluarii de catre Burci, Tribunalul Bucuresti a admis deschiderea procedurii de insolventa in cazul Adevarul Holding. Noul proprietar - cunoscut ca fondator al grupului de publicitate Graffiti si cel care a pus bazele Prima TV (vezi si legaturile politice in cazul MTC-TV) - pregatea din primavara propriul sau proiect media, coordonat de Razvan Ionescu, insa dupa preluarea Adevarul a comasat cele doua operatiuni media.Un alt "mogul" c