Marii producatori auto din Europa risca noi masuri de restructurare si in anul 2013, pentru a supravietui daca situatia economica dificila de pe continent se va inrautati.
Conform unei analize realizate de Wall Street Journal, cele mai expuse companii sunt PSA Peugeot Citroen (Franta) si Opel (Germania), divizie a grupului american General Motors.
Cele mai afectate de criza au fost, in anul care se incheie, companiile care aeruleaza cea mai mare parte din afaceri in zona euro, precum Peugeot si Opel, in conditiile in care vanzarile auto din Europa au scazut in 2012 pentru cel de-al cincilea an consecutiv si au revenit la nivelul de la mijlocul anilor '90.
La celalalt pol, Volkswagen sau Renault s-au descurcat mai bine, reusind sa isi diversifice distributia pe piete din Asia, America Latina, Africa si din America de Nord.
WSJ subliniaza ca restructurarile facute in acest an de companii precum Peugeot, Opel si Fiat ar putea fi insuficiente pentru a depasi inca un an de declin. Astfel, mentinerea trendului de scadere a vanzarilor auto din Europa in 2013 ar putea declansa o noua runda de vanzari de active si majorari de capital, subliniaza jurnalistii de la Wall Street Journal, citand opinia bancherilor si analistilor financiari.
Una dintre cele mai mari probleme ale industriei auto o reprezinta perioada de timp necesara pentru ca masurile luate in acest an sa-si faca efectul. Companii precum Peugeot si Opel au planuit mii de concediei si au anuntat inchideri de fabrici, incercand sa-si reduca costurile si prin aliante anuntate recent.
Aceste decizii nu au insa efecte semnificative pe termen scurt, inlcusiv din cauza problemelor politice ridicate de inchiderea de fabrici si concedieri masive, care nu pot fi efectuate imediat.
Fiat isi readapteaza productia pentru exporturi in afara Europe