Dupa ce 2012 s-a dovedit a fi un an “extrem de greu” in ceea ce priveste piata publicitatii online, 2013 nu vine cu asteptari prea optimiste. In ce masura cresterile estimate pentru acest an se vor datora playerilor locali sau vor fi aduse de cei globali si care vor fi provocarile online-ului in urmatoarea perioda, intr-o analiza DailyBusiness.ro.
“Anul trecut s-a dovedit a fi unul extrem de greu. Multa munca si expunere maxima pentru bugete nu tocmai generoase. Valoarea unui leu investit in online a crescut. Cu sume similare, clientii au obtinut expunere de 2-3 ori mai mare decat in anii trecuti”, a declarat Dragos Stanca, managing partner Think Digital si Q2M.
In primul semestru al anului trecut, piata publicitatii online a crescut cu 7 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la o valoare de 46,6 milioane de lei (peste 10 milioane de euro), potrivit studiului ROADS realizat de IAB Romania si PwC. Acest studiu monitorizeaza peste 1.400 de site-uri romanesti. Astfel, cifrele sunt reprezentative doar pentru o parte a pietei. In ceea ce priveste estimarile pentru intreg anul 2012, cei de la IAB Romania ne-au spus ca o crestere este de asteptat, insa va fi cu siguranta una mult mai mica fata de anul anterior.
“Daca va fi o crestere la nivel general, aceasta se va datora site-urilor straine, ceea ce nu va aduce un beneficiu celor locale. De aceea, site-urile pe care le monitorizam noi raporteaza mereu o crestere destul de mica”, a afirmat Ioana Anescu, managing director IAB Romania.
In ceea ce priveste asteparile pentru acest, an Ioana Anescu este de parere ca 2013 nu va fi unul fenomenal: “Nu cred ca vom avea surprize negative, dar cu siguranta nici unele prea placute. Putem spera doar ca site-urile locale sa inregistreze venituri mai mari”.
Acelasi lucru il sustine si Dragos Stanca. El vede o c