În 2012, cele mai mari majorări de costuri au fost operate la comisioanele de cont curent. Achiziționând însă mai multe produse la pachet, economiile anuale ajung să fie cuprinse între 40% și 70%
În 2008, la Intesa Sanpaolo Bank apărea primul pachet de produse bancare, unul dintre cele mai inovatoare servicii care veneau în sprijinul clientului. Anul acesta, majoritatea băncilor au apelat la pachetele de produse bancare pentru a nu pierde, din cauza scumpirii comisioanelor de cont curent, clienții cu profitabilitate ridicată.
„Economia de timp, de bani, accesibilitatea și flexibilitatea pachetelor de produse bancare fac ca aceste produse să fie vândute foarte bine“, spun reprezentanții Unicredit Țiriac Bank.La această bancă, de exemplu, comisionul de cont curent simplu este 7,5 lei pe lună, pentru achiziționarea unui pachet simplu (cont curent în lei și valută și card de debit) plătești doar 4,9 lei pe lună.
„Un simplu cont curent este bun, dar nu este suficient. Din studiile noastre, clienții așteptau acest produs și sunt încântați de ideea unui pachet care le oferă posibilitatea să obțină mai mult pentru un preț mai mic. Pentru a le face și mai ușoară alegerea, am dezvoltat pe site un simulator de pachete cont curent, așa încât fiecare se poate „juca“ cu simulatorul, urmând ca acesta să îi indice pachetul cel mai potrivit nevoilor sale proprii. Economiile cu aceste pachete merg până la 60% față de costurile standard“, spune Sorin Mititelu, director executiv management segmente retail BCR.
Pachete bancare personalizate
„Tendința este de a personaliza aceste pachete în funcție de tipul veniturilor încasate de client: salarii, pensii, alocații, burse. Frecvența încasărilor oferă băncilor posibilitatea de a crea costuri avantajoase pe termen lung“, spune și Lakis Couninis, director executiv Banca Românească. Această instituție de credi