Marii constructori de masini din lume vor continua sa se “bata” pe piata bolizilor de lux si a cailor-putere si in 2013, in ciuda crizei economice ce pare sa nu se resimta si in profitabila industrie automobilistica.
Cel mai asteptat model este pregatit in uzinele BMW, concernul german urmând sa lanseze un vehicul complet nou, revolutionar. Megacity Vehicle este un model electric, fara nici un fel de emisii, destinat traficului urban din marile metropole ale lumii. Va fi mult mai usor decât masinile conventionale si, dupa cum promit reprezentantii grupului BMW, va stabili noi standarde in ceea ce priveste dezvoltarea durabila. Masina va fi disponibila din 2013 ca o submarca a BMW si va utiliza materiale complet noi, cum este, de exemplu, CFRP (plastic ranforsat cu fibra de carbon), un material foarte usor, dar in acelasi timp foarte rezistent. Programul de dezvoltare a acestei masini care va revolutiona piata de profil a inceput la jumatatea anului 2009, moment in care s-a lansat un program de testare la nivel mondial a unei flote de peste 600 de automobile Mini E.
Compania franceza Renault urmeaza sa anunte, la inceputul lui 2013, comercializarea unui model care va costa in jur de 5.000 de euro. Dezvoltat in parteneriat cu compania japoneza Nissan, noua masina de mici dimensiuni va fi produsa la uzina Chennai, din India. in plus, cei doi constructori ar putea conlucra pentru realizarea unei masini si mai ieftine, “ultra law cost”, care sa aiba un pret de circa 3.000 de euro si sa fie destinata pietei din India. insa, deocamdata, inginerii nu au ajuns la un nivel de securitate suficient pentru ca acest model sa ajunga in stadiul de productie.
in goana dupa modele economice, grupul Volkswagen pregateste un automobil care consuma doar 1 litru de carburant la 100 de kilometri. Volkswagen XL1 va deveni un produs de serie anul viitor, dupa ce testele e