Românii care şi-au petrecut mini-vacanţa de Anul Nou pe Valea Prahovei au pierdut câteva ore în traficul de pe DN1 din cauza circulaţiei bară la bară. Însă calvarul ar putea lua sfârşit în 2017, când autorităţile estimează că va fi gata autostrada Comarnic-Braşov.
Mai exact, reprezentantii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) apreciază că cei 58 de kilometri ai autostrăzii Comarnic-Braşov vor fi finalizaţi în trimestrul al doilea din 2017, chiar dacă până acum lucrările nici nu au început.
Gândul a scris că autostrada Comarnic-Braşov (58km) urmează să fie realizată în regim de concesiune, iar constructorul va fi ales prin procedura dialogului competitiv, la care vor putea participa "între 3 şi 5 agenţi economici", potrivit unui anunţ al CNADNR publicat la începutul lunii decembrie.
Valoarea estimată a contractului - care prevede prevede proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea tronsonului Comarnic-Braşov - este de 6,6 miliarde de lei, cu TVA inclus, echivalentul a 1,46 miliarde euro.
Şoferii care vor dori să circule pe noua autostradă vor plăti o taxă, aceasta fiind modalitatea prin care constructorul îşi va recupera investiţia. Taxa ar putea fi cuprinsă între 3 euro pentru autoturisme şi 7,4 euro în cazul autocarelor, tarifele având TVA inclus.
Calendarul inaugurării autostrăzilor
Datele CNADNR privind "darea în exploatare a unor sectoare de autostradă" arată că, în 2013, vor fi inauguraţi aproximativ 174 de km de autostradă de pe coridorul IV paneuropean, care traversează România de la est la vest.
În 2014, vor fi gata, cel puţin potrivit programării oficiale, alţi 50 de km noi de autostradă, în 2017 peste 220 km, iar în 2018 alţi 133 km.
Vă prezentăm mai jos termenele pentru finalizarea tronsoanelor de autostradă, aşa cum reies din datele CNADNR:
Coridorul