China va produce mai multe masini decat Europa in 2013, pentru prima data. Este un moment ce marcheaza ascensiunea tarii in industria automobilelor si subliniaza dificultatile intampinate de sectorul auto european.
China va produce 19,6 milioane de masini si alte vehicule usoare in 2013, iar Europa doar 18,3 milioane, potrivit proiectiilor Financial Times, citat de CNN.
Ascensiunea Chinei este cu atat mai spectaculoasa cu cat proiectiile privind productia auto europeana nu iau in considerare doar tarile din Uniunea Europeana, ci si alte natiuni, printre care Turcia si Rusia.
In 2012, pe baza estimarilor industriei, Europa a produs 18,9 milioane de masini, si China 17,8 milioane.
Proiectiile sunt bazate pe datele firmelor de consultanta IHS, LMC Auto si PwC si bancilor UBS si Credit Suisse. Se estimeaza ca in 2013 va avea loc o slaba refacere a industriei auto, cu o crestere de 2,2%.
Vanzarile globale sunt estimate la 1,3 mii de miliarde de dolari.
Europa va produce, asadar, in 2013, putin peste o cincime din masinile din intreaga lume, mult sub procentul de 35% inregistrat in 2001. In anii '70 aproape jumatate din masinile lumii erau produse in Europa.
China va produce mai multe masini decat Europa in 2013, pentru prima data. Este un moment ce marcheaza ascensiunea tarii in industria automobilelor si subliniaza dificultatile intampinate de sectorul auto european.
China va produce 19,6 milioane de masini si alte vehicule usoare in 2013, iar Europa doar 18,3 milioane, potrivit proiectiilor Financial Times, citat de CNN.
Ascensiunea Chinei este cu atat mai spectaculoasa cu cat proiectiile privind productia auto europeana nu iau in considerare doar tarile din Uniunea Europeana, ci si alte natiuni, printre care Turcia si Rusia.
In 2012, pe baza est