Impactul noii funcţii oferite de noul sistem de operare este extrem de redus
Din totalul de laptop-uri vândute cu Windows 8 la bord, doar 5% au ecran tactil
Încă de când au fost lansate primele zvonuri despre Windows 8 s-a vorbit despre o revoluţie în ceea ce priveşte viitorul platformelor PC. Încă de dinainte de lansarea versiunii beta se ştia că noul sistem de operare de la Microsoft va veni cu posibilitatea de a integra în PC-uri o interfaţă tactilă. Cel puţin pe laptop-uri se aştepta la un impact mai mare, în ceea ce priveşte segmentul de echipamente cu ecran sensibil. Însă rezultatele din vânzări arată că funcţia "revoluţionară" adusă de Microsoft nu este deloc un atu pentru producătorii de hardware. Deşi interfaţa touch este una dintre cele mai importante caracteristici ale Windows 8, îmbogăţind semnificativ experienţa utilizatorului, numărul clienţilor care cumpără computere cu ecran tactil este extrem de redus, din cauza ofertei deficitare şi a preţului mai ridicat.
Rezultatele dezvăluite de retailerii din segmentul electro-IT de la nivel global relevă faptul că Microsoft şi-a pus prea multe speranţe şi a investit într-o funcţie care nu este deloc populară pentru platformele PC. Astfel, din laptop-urile cu Windows 8 vândute de la lansarea oficială a sistemului de operare de la finele lunii octombrie şi până aproape de finalul anului, doar în jurul a 5% sunt echipate cu ecran tactil, potrivit datelor NPD Group, citate de CNN Money şi preluate de Mediafax.
"Utilizarea Windows 8 fără ecran touch este posibilă, însă este ca şi cum utilizatorul ar arunca la gunoi telecomanda unui televizor şi s-ar ridica de pe canapea de fiecare dată când vrea să schimbe canalul", notează CNN Money.
De ce nu au priză la public laptop-urile cu touchscreen?
Producătorii de PC-uri au adus însă pe piaţă un număr redus de modele echi