Vânzările Impact Developer & Contractor au scăzut de 11 ori din 2008 şi până anul trecut. La această prăbuşire s-a adăugat şi deprecierea activelor companiei, care a condus la marcarea unei pierderi de 8 mil. euro, estimată pentru acest an.
Evoluţia din ultimii ani a companiei descrie perfect situaţia pieţei rezidenţiale din România. Impact a încercat să se reinventeze în repetate rânduri sub conducerea lui Dan Ioan Popp, fondatorul companiei, dar majoritatea strategiilor de marketing adoptate au dat greş. Investitorii străini care au preluat pachetul majoritar de acţiuni în ultimii ani, printre care se numără East Capital, ING sau Franklin Templeton, au decis în toamna acestui an să schimbe managerul societăţii cu un consultant care a lucrat în perioada de „boom“ imobiliar pentru fonduri de investiţii puternice. „Nu sunt singura persoană care a avut o evoluţie fulminantă în perioada de creştere a pieţei şi acum lucrează la o firmă care încearcă să fie salvată. Să iei o firmă care a fost odată lider şi pionier, dar care, din cauza multor aspecte de piaţă şi de management, a ajuns în punctul în care se zbate să rămână în echilibru, şi în maximum doi-trei ani să o pui pe picioare, cred că ar arăta bine la CV“, spune Ştefan Gheorghiu, omul care la câteva zile de la preluarea conducerii Impact a început să taie în carne vie.
Preţuri tăiate aproape la jumătate
Una dintre cele mai drastice strategii a fost reducerea preţurilor cu 47%, până la 350-370 euro/mp construit, la proiectul companiei din Oradea. Nu a trecut mult până la disponibilizarea a jumătate din angajaţii Impact. A oprit închirierile de apartamente, vânzările de teren din portofoliul companiei, care cuprinde circa 100 ha, şi a renunţat la dezvoltarea unor clădiri de birouri şi hoteluri, promise de conducerea trecută. În maximum un an, intenţionează să demareze un nou p