TIMISOARA. Tendinta firmelor si companiilor din Timisoara de a-si implementa din mers noile trenduri in materie de marketing si comunicare online cu potentialii clienti a dus, in ultima vreme, la aparitia unui adevarat fenomen. Blogul de companie a inceput sa dubleze, in social media, clasicele site-uri de prezentare, iar eficienta acestui instrument de promovare a declansat o adevarata goana dupa specialistii in IT capabili sa puna la punct o pagina de blog cat mai interesanta si comunicatori care sa intretina o asemenea platforma de promovare online.
Spre deosebire de site-ul de companie, care poate fi considerat o carte de vizita virtuala, blogul pune mai mult accentul pe interactiune. Exista firme care recunosc ca au doar site, dar si cazuri in care acesta a fost inlocuit in totalitate cu un blog.
“O companie nu poate pretinde ca exista pe internet, daca nu foloseste un site propriu sau un blog. Aparut in zona marketingului virtual mai recent, blogul de companie este cea mai buna metoda de a prezenta firma, serviciile si produsele proprii in social media, mai cu seama ca aici pot fi testate reactiile clientilor mai abil decat pe forumul unui site. M-am ocupat indeaproape de blogurile mai multor companii, am scris articole care aveau legatura cu produsele, am provocat discutii si am evaluat feed-back-ul anumitor servicii si pot sa spun ca rezultatele unui asemenea gen de comunicare cu potentialii clienti isi arata eficienta in foarte scurt timp”, spune Cristina Putan, specialist in relatii publice si comunicare virtuala.
Ideea blogului de companie, ca mijloc de promovare si evaluare a serviciilor si produselor unor societati comerciale este sustinuta si de Oana Barbu, lector la Universitatea de Vest Timisoara, care are un doctorat chiar in comunicare.
“A avea un blog de companie inseamna o investitie initiala pentru crearea acestuia