Scris de Alin Gherasim - Noua firmă care ar trebui să se ocupe de deszăpezirea drumurilor naţionale nu a adus utilajele necesare la Arad.
ARAD. Un scandal de presă, sume exorbitante şi un premier, Victor Ponta, care a cerut ca toate contractele de deszăpezire să fie făcute publice. Toate acestea par a fi fost doar un simplu foc de paie. Deşi prim-ministrul a ameninţat că toate firmele care nu vor respecta contractele de deszăpezire vor fi declarate non-grata în relaţia cu statul şi, în plus, înţelegerile vor fi reziliate, înafară de vorbe nu s-a mai întâmplat nimic. Iar motive ar fi, har Domnului, destule.
Ministerul Transporturilor a anunţat că au fost efectuate controale la bazele de deszăpezire din întreaga ţară, fiind constatate deficienţe majore „privind starea tehnică a utilajelor aflate în proprietatea firmelor de deszăpezire, diferenţe între cantităţile de material antiderapant (sare şi nisip) aprovizionate, faţă de cele din programul aprobat pentru iarna 2012-2013, dar şi diferenţe între numărul utilajelor existente şi numărul utilajelor din programul aprobat”.
Mai mult, se pare că firmele care au câştigat noile licitaţii şi care ar fi trebuit să intre pe teren încă din 29 decembrie 2012, nici măcar nu au fost pregătite pentru deszăpezire masivă. „S-a constatat că întregul program de deszăpezire este conceput pentru activităţi de întreţinere a drumurilor naţionale pe timp de iarnă, în condiţii meteo normale. În cazul fenomenelor meteo extreme, activitatea de deszăpezire este deficitară din cauza lipsei utilajelor de tip greu (autofreze)”, susţin cei de la minister.
Iar situaţia de la Arad confirmă aproape toate deficienţele indicate de către cei din Ministerul Transporturilor.
La sfârşitul lunii decembrie 2012, mai precis în data de 28, contractul de deszăpezire pentru drumurile naţionale din Arad, încheiat cu cu asocierea SC Pas Tra