Diverşi naivi sau interesaţi promotori ai pieţei libere urlă îndată ce mai apare cîte un scandal între cablişti, televiziuni: vai, consumatorii, bieţii de ei. Întrebaţi-i cum se simt după ce au pierdut Discovery şi au BBC – păi, cam la fel. Trebuie să vii din altă lume să nu vezi puterea duplicării care ţine deja de un deceniu. Discovery era un brand valoros înainte să apară 300 de posturi similare. MTV, la fel. Michael Jackson, la fel:) – pînă şi marele unic rege pop era atît de unic pentru că MTV era unul.
Romtelecom a şi anunţat, de altfel, că decît să dea milioanele alea la Pro, mai bine dă mai puţine milioane la HBO:
Incepand cu data de 3 ianuarie, Romtelecom inlocuieste posturile grupului Pro TV S.A. cu canale noi, de cea mai buna calitate: HBO, HBO Comedy, BBC Knowledge, Comedy Central, Shorts, BBC World News, France 24, MTV Hits, Mooz Hits, iar pentru abonatii cu receptoare HD: Eurosport 1 HD si Shorts HD. In plus, pentru platforma IPTV se introduc canalele Mooz Dance si Mooz Dance HD.
Pro-ul rămîne cu RCS-RDS. Antenele cu restul. Şi-au împărţit “farfuriile” de pe blocuri între ei. Pe cît pariu că n-o să se vadă în audienţele sondate cu măiestrie de Kantar?
Negocierile pentru acei abonaţi care au “farfurii” se pot duce în continuare, se pot chiar rezolva. Problema e că produsul românesc de TV arată trist, din ce în ce mai ieftin şi mai dur-senzaţionalist şi o resuscitare nu poate avea loc prea curînd. O altă problemă e aceea a angajatului român în această industrie – drepturi puţine, puţin spaţiu pentru material de interes şi pentru ştiri cu adevărat incomode, multă duplicare aiuristică.
Apoi, e o chestiune politică. Ce vrem de la piaţa de conţinut românească? Vrem s-o ţinem pe linia de plutire sau vrem s-o îngropăm? Nu sînt mari urgenţe: n-ar plînge nimeni după televiziuni aşa cum n-a plîns după presa scrisă. Produse infot