In ciuda crizei datoriilor si recesiunii din 2012, piata globala a bunurilor de lux a crescut in acest an cu 10%.
Cele mai solicitate articole din aceasta categorie sunt bijuteriile, masinile scumpe si vinurile, pentru care s-au cheltuit anul trecut, pe intreg globul, 750 miliarde de euro - informeaza portalul capital.bg, citand surse germane.
Aceleasi surse arata ca numai in buticurile din Paris si din principalele orase franceze au fost cheltuite 7 miliarde de euro.
Destinatia celor mai scumpe vinuri
Pe locurile urmatoare, se situeaza Italia si Germania, unde ponderea produselor de lux este ocupata de accesorii: posete scumpe, ceasuri, bijuterii si pantofi. Valoarea lor se cifreaza la 4,8 miliarde de euro.
Cei mai de seama cumparatori ai articolelor de lux din lume sunt chinezii, urmati de rusi. Si unii, si altii au cheltuit sume enorme pentru articole de vestimentatie feminina si accesorii, dar si pentru achizitionarea celor mai scumpe masini, chiar daca piata acestora evolueaza mai lent.
In ce priveste zona spre care se indreapta chinezii pentru a-si face cumparaturile, in anul 2012 s-a situat pe primul loc Japonia. Explicatia se gaseste atat pe considerente geografice, cat si pe cele privind calitatea produselor, foarte apreciate de clientii chinezi.
In mod neasteptat, China devine o piata din ce in ce mai importanta si pentru producatorii de vinuri scumpe, sector in care a inregistrat o crestere de 12%, cu tranzactii care au atins 51 miliarde de euro. In aceasta categorie, ponderea sampaniei este de 30%.
Specialistii apreciaza ca, in urmatorii 5-10 ani, China va deveni principalul debuseu al producatorilor de vinuri scumpe din lume.
China si Rusia se scalda in lux
Ar fi greu de estimat toate cauzele care determina cresterile globale la vanzare