Santierele navale franceze de la Saint-Nazaire au pus mâna pe cel mai important contract din istoria marinei comerciale. Contra unei sume de peste un miliard de euro, francezii vor construi cel mai mare pachebot din lume. Un mastodont de 361 de metri lungime.
În ciuda dramei vasului "Concordia" de anul trecut din Italia, croazierele de lux pe mare atrag tot mai multă lume, în particular în Europa şi în Franţa. Sectorul cunoaşte o adevărată reînviere economică, iar comanda-record anunţată recent nu face decât să confirme tendinţa. Uriaşul vapor comandat şantierelor de la Saint-Nazaire (361 de metri lungime, mai mult decât Turnul Eiffel şi cu o sută mai mult decât Titanicul) şi 47 de metri lăţime ar urma să fie livrat în 2016 armatorului american care a făcut comanda. Dată la care 5.400 de pasageri şi 2.100 de membri ai echipajului vor putea urca şi profita de una dintre cele 16 punţi diferite ale gigantului mărilor botezat "Oasis", al treilea de acest gen, dar cel mai mare din seria respectivă. "Pentru construirea acestui cel mai mare pachebot din lume vor fi necesare zece milioane de ore de lucru", estimează Guvernul francez.
Comanda făcută de americanul Royal Caribbean, numărul doi mondial al croazierelor, repune şantierele navale franceze printre liderii mondiali ai sectorului. Deşi comanditarul este un "abonat" al şantierelor franceze. Între 1985 şi 2002, Royal Caribbean a comandat nu mai puţin de 12 pacheboturi celor de la Saint-Nazaire. În total, firma deţine 40 de vase ce pot adăposti mai mult de o mie de pasageri. Vase ce navighează în funcţie de anotimpuri în Caraibe, Antile, Europa şi deci Mediterană. Cu o cifră de afaceri de 7,5 miliarde de dolari în 2011 şi un beneficiu net de peste 600 de milioane de dolari, transportatorul nu se poate plânge că o duce prost. Nici cei cărora le comandă uriaşele vapoare.
Comanda record de acum asigu