Sâmbătă 5 ianuarie 2013, va începe cea de-a 34 ediţie a faimosului Raliu Dakar, care se va desfăşura pentru a 5-a oară în istorie pe continentul sud-american, cu un traseu 100% în zona Pacificului.
La ediţia din 2013 a Raliului Dakar vor participa peste 450 vehicule angajate, auto, moto, camioane şi ATV, pentru prima oară numai pe partea Oceanului Pacific, cu sosirea, potrivit orei din Europa, pe 20 ianuarie la Santiago de Chile, după două salturi ale Cordilierilor Anzilor şi o largă buclă în Argentina. Traseul are, în total, circa 8.400 km, jumătate fiind probe speciale cronometrate, cu mici diferenţe în funcţie de clasă, fiind împărţit în 14 etape, potrivit Agerpres.
LA clasa-regină, auto, favoriţi sunt un trio alcătuit din ultimii câştigători, Stephan Peterhansel, Nasser Al-Attiyah şi Carlos Sainz, precum şi americanul Robby Gordon, care anul trecut şi-a ratat şansa la victorie din cauza temperamentului, după ce a condus până aproape de final. Alături de favoriţii din primele rânduri la clasa auto, comentatorii remarcă revenirea la această categorie a marelui campion madrilen Carlos Sainz, precum şi reapariţia la moto a maşinilor de marcă, Honda, absentă în această postură, de echipă de fabrică, din 1992
Astfel, constructorul nipon îşi manifestă decizia de a sfida supremaţia KTM şi a pilotului său vedetă Cyril Despres, duelul fiind sarea şi piperul întrecerilor pe două roţi ale Dakar 2013. Cu toate că favorita KTM pleacă având un handicap, al doilea său campion, spaniolul Marc Coma, învingător de 3 ori, în 2006, 2009 şi 2011, fiind nevoit să declare forfeit, ca urmare a unei accidentări la umăr suferită în Raliul Marocului, în octombrie.
Ca dificultate a traseului, ediţia 2013 se vădeşte printre cele mai dure, cu startul, pentru prima oară, într-o zonă de deşert nisipos, la sud de Lima, cu dunele litoralului din Peru, imensul deşert stânco